Langkawi - Part I (Veena Restaurant Thai Seafood)

Wahahahaha...kemain part part bagai
Konon banyak nau nak citer tuh
poyoyoyoyo je ko nih 
Tapi apa pun happy wehhhhhhhhhh
*siap la masuk ofis keje melambak

Okay untuk part ni aku citer pasal kedai makan dulu boleh
hahahaha aku dan makanan memang tak dapat dipisahkan
Aku sampai Langkawi hari Selasa, lebih kurang jam 8.30 malam
Letih jangan habaq la
Siap nak muntah weiiii...mabuk laut, lama sangat tak naik feri
Lembik gilaaaa
Bos Muhsin mai amek wahahaha bos amek pekerja baq hanggg

Sampai jer mandi mandi kejap pehtu terus gi makan
Aku nampak bilik aku tepi laut tapi kelam la, tak nampak pemandangan apa pun
Hilang mabuk laut..rasa nak terjun weiiiii

Malam tu blur jugak nak makan kat mana tapi redah jelah
Penat mengantuk sume ade
Muhsin tanya aku nak makan kat mana
eh..eh..dia orang Langkawi tanya aku pulak kan
Pehtu dia cakap jom try makan kat Veena

Sampai tu aku tengok macma kedai makan thai biasa la
pastu Muhsin cakap sini famous dengan lauk ape tah tapi isi udang lipan
Sedap katanyaaaa
Dia order Nasi Putih 4, Ikan Siakap masak Stim, Udang Lipan, Tomyam Ayam, Telur Dadar size Medium, Tembikai, Teh Ais, Air Kosong 2
Tomyam sampai dulu, kemain hirup laki bini
Sedap wehhhh cukup pedas, masin, manis, masamnya 
Nyamssss

Lepastu sampai plak udang, ikan dan lain lain
Dah kena kuah ikan stim dengan udang tu, tak sentuh tomyam la pulak hahaha
Sedap wehhhhhhhh
Kalau takdak kawan Muhsin memang jilat pinggan la kot itu tifu
Tapi seriously memang superb! Highly recommended untuk korang serbu kedai tu
Harga bagi aku sangat la murah sebab total damage RM48.00 sajeeee
Lagi satu, kalau korang rasa harga lauk dia mahal..korang kena tunggu lauk tu sampai dulu
Mostly portion nya sangat banyak/besar
Andddddddd make sure setiap kali order jangan lupa pesan saiz 
Kalau dak semua dia bantai medium or large
Gitchewwwwwwwwwwww

Lepas makan terus balik bilik 
Rehat rehat kejap...pehtu tidoq

Let's cekidout....






Kedai ni kat Kuah, area Trimula (orang langkawi tau la), belakang Hotel Bella Vista seberang sungai sana.
Nak senang, ko pegi ja area ni pehtu bertentang dengan kedai ni ada kedai DiGi
Yessssssssssssss..korang telah berada di jalan yang benarrrrrrrr tiada yang benar melainkan yang benar benar saja muehehehehe
Eh..make sure datang awal
Jangan jadi macam orang tu, datang jam 8, makan ku 10 hahaha (laki aku dulu la)
Kitorang rezeki aritu, tak ramai orang..so dapat cepat la

Eh..masa syok syok makan tu tetiba TERjumpa mak sedara Muhsin
Masa salam dia cakap 'amboiii..sihat noh'
Sambil pandang atas bawah atas bawah
Masa balik, mean dah habis makan aku blah gitu je
Tak singgah pon meja dia nak salam
SENTAP!!!!!!!!!

Comments

Popular posts from this blog

HORMON OHH HORMAN

REVIEW : TABITA SKINCARE PART II

SARDIN PUFF